Nedräkning

söndag 20 november 2016

Första advent

Idag har jag och kärleken varit hos hans mor på "första adventsfika" 
tillsammans med min svägerska och hennes ena son.
Glögg, ostar, kex, pepparkakor samt dessert i form av 
jordgubbar och blåbär tillsammans med grädde och sockerkaka.
Jag och kärleken drar mot Thailand på onsdag 
så vi passade på att adventsmysa eftersom vi missar både första och andra advent.
Nu ska ju inte vi klaga när vi har två veckors semester ligger framför oss.
Jag har julpyntat mitt hem så allt är färdigt när vi kommer hem.
Idag har jag också satt upp belysningen ute hemma hos kärleken
Mina fina stjärnor står redo att tändas.
Men jag ska nog vänta med de sista pyntet hos kärleken då
min svärmor ska bo hos oss och ta hand om katterna
medans vi är borta.
Tror inte hon uppskattar allt julpynt i förskott som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar