Nedräkning

fredag 18 november 2016

Taxinge julmarknad

Jag och kärleken spenderade några timmar på Taxinge julmarknad under torsdagen.
Detta är en marknad jag alltid brukar gå med min väninna Anita.
I år vart det inte så men jag lyckades hitta dit ändå.
Dom har öppet hela helgen och förutom marknaden kan man besöka deras
fantastiska café med en buffe av läckerheter att välja mellan.
Det är dyrt men ack så gott!
De är på samma ställe som de spelar in "Hela Sverige bakar".
Som vanligt fanns de mycket att titta på.
Jag bara älskar den här halmbocken!!
Tyvärr äter katterna på sådana s de blir inte någon för mig.

Jag älskar dom här ljusen också tror att jag skulle kunna göra egna bara jag visste
vart  man får tag på vaxplattor att skulptera med.
Tips någon?
Jag brukar dekorera ljus med ritpenna till ljus hos Panduro.
På deras hemsida har dom nu rea på dessa för 5 kr i stället för 49:-.
Finns i många fina färger men jag använder helst grön och röd.
Ett mycket bra köp!


På väg hem stannade vi till på Torshällas delikatesser, en lokal ostaffär.
Kärleken hade fått ett presentkort i julklapp och nu var de dax att lösa in de.





Jag mår ha dålig humor men dom säljer "flensost" hehe
Ost från Jüss mejerier i Flen.


Här har jag påbörjat att klä granen med mina trådlösa juleljus.
Tyvärr tog jag ingen när granen var klädd.
Men jag återkommer med den.. den ska ju stå där tills Januari i allafall :)










1 kommentar: